Tekniske problemer Altibox
Har du tekniske problemer, eller andre spørsmål knyttet til TV og internett fra Nordkraft Fiber og Altibox? Under finner du linker som sender deg til riktig sted på siden.
Internett via kabel virker ikke
Har det plutselig oppstått en feil?
Det enkleste er å slå av og på hjemmesentralen og de enhetene du har problemer med, gjerne ved å trekke ut støpselet. Start opp igjen og se om det virker nå.
Finn ut hvordan du får mest ut av din internett-tjeneste fra Altibox, løs problemer og sett opp ditt hjemmenettverk på altibox.no/hjelp-til-internett
På Altibox kundeservicesider finner du nyttig informasjon om alle dine tjenester.
Du kan også sjekke om vi har noen kjente feil i fibernettet på nordkraftfiber.no/driftsmeldinger
Det trådløse virker ikke
Opplever du problemer med det trådløste nettverket?
Prøv dette:
I de aller fleste tilfeller hjelper det å restarte nettverket ditt:
- Slå av og på hjemmesentralen og eventuelle signalforsterkere som Altibox WiFi Pluss.
- Deretter slår du av og på alt utstyr som er koblet til internett hjemme hos deg.
- Virker det nå? Hvis ikke ta kontakt med oss så hjelper vi deg!
På altibox.no/hjelp-til-internett/wifi finner du tips til hvordan du kan ta enkle grep for å få mest mulig fart og kapasitet ut av nettverket ditt.
På Altibox kundeservicesider finner du nyttig informasjon om alle dine tjenester.
Du kan også sjekke om vi har noen kjente feil i fibernettet på nordkraftfiber.no/driftsmeldinger
TV virker ikke
Opplever du problemer med TV-tjenesten fra Altibox, kan du finne svar på altibox.no/privat/kundeservice/tv/
På Altibox kundeservicesider finner du nyttig informasjon om alle dine tjenester.
Du kan også sjekke om vi har noen kjente feil i fibernettet på nordkraftfiber.no/driftsmeldinger
Ingenting virker, alt er nede
Har det plutselig oppstått feil?
Du kan sjekke om vi har noen kjente feil i fibernettet på nordkraftfiber.no/driftsmeldinger
Har du prøvd å restarte utstyret ditt?
I de aller fleste tilfeller hjelper det å restarte nettverket ditt:- Slå av og på hjemmesentralen og eventuelle signalforsterkere som Altibox WiFi Pluss eller Google Wifi
- Deretter slår du av og på alt utstyr som er koblet til internett hjemme hos deg.
- Virker det nå? Hvis ikke ta kontakt med oss så hjelper vi deg!
På Altibox kundeservicesider finner du nyttig informasjon om alle dine tjenester.
Telefon virker ikke
Har du akkurat fått telefon fra oss?
Det første du må gjøre er å ta en omstart på hjemmesentralen din. Gjør den strømløs, vent 2 sekunder, så kobler du til strømmen igjen. Da vil hjemmesentralen hente inn ny informasjon og forstå at den skal levere telefon.
Opplever du fremdeles problemer med telefon-tjenesten fra Altibox, kan du finne svar på altibox.no/hjemmetelefon.
På Altibox kundeservicesider finner du nyttig informasjon om alle dine tjenester.
Tilgang til Mine sider
Mangler du tilgang til mine sider eller får beskjed om at du har feil brukernavn eller passord?
Da mangler vi sannsynligvis noe informasjon i våre systemer.
Send oss en melding via vårt https://nordkraftfiber.no/kontakt-oss/#Konktaktskjema om dette og inkluder kundenummerett ditt i tillegg til din epost-adresse så hjelper vi deg.
Brukerveiledninger
På Altibox kundeservicesider finner du brukerveiledninger og annen nyttig informasjon om dine tjenester
Google Nest - Oppsett og konfigurasjon