Faktura - Altibox
Her finner du svar på de vanligste spørsmålene om din Altibox-faktura
Faktura for ditt Altibox abonnemenet faktureres månedelig og gjelder for inneværende måned, samt evt. forbruk av variable tjenester for foregående måned. Under finner du fakturaforklaring og annen nyttig informasjon knyttet til betaling.
Du finner enkelt fakturaen din ved å logge inn på Mine Sider.
Klikk på linkene under for å lese ulike temaer om faktura.
Fakturaforklaring
Fakturaforklaring
Første side av fakturaen viser totalbeløp med opplysninger om kundenummer, abonnent og betalingsdetaljer som KID og kontonummer. På siste side står Altibox-produktene dine fordelt på månedens kostnad fordelt på internett, TV og eventuelt telefoni.
Under finner du ofte stilte spørsmål om detaljene i fakturaen fra oss.
Hvorfor står det at jeg betaler kr 0,- for bredbånd?
Dersom du har en pakke med TV og bredbånd fra oss, står totalprisen på én linje – Produktpakke.Likevel har vi en egen linje for Bredbånd. Denne er nødvendig for å oppgi hvilken hastighet du har på bredbåndet, og hvilken adresse bredbåndet er knyttet opp til.
Hva er TV-tjenester?
De opptakstjenester, kanaler eller filmleie som går utenfor inkluderte poeng, oppgis på denne linjen. TV-tjenester kan være HBO, Viaplay, Netflix, ekstra kanaler eller kjøp og leie av film.På Mine Sider finner du full oversikt over hvilke filmer du har kjøpt eller leid, og hvilke datoer de er registrert.
Feil på faktura
Ved feil kan du kontakte kundesenteret på fiber@nordkraft.no eller fylle ut skjemaet du finner i høyre marg.
Er du ny kunde og lurer på hvorfor fakturaen er på mer enn avtalt månedspris?
Årsaken være at du har blitt kunde midt i en måned. Da vil din første faktura gjelde tjenester fra leveransestart og ut start-måneden, samt hele beløpet for neste måned. Etter dette vil fakturaene bli som avtalt hver måned. Du betaler altså ikke mer enn du skal, det er bare de siste dagene i start-måneden som faktureres sammen med første hele måned.
Sjekk gjerne datoen for når din leveranse startet, for å se om det er grunnen til at fakturaen din ble litt høyere enn forventet.
eFaktura eller AvtaleGiro
Med en kombinasjon av AvtaleGiro og eFaktura slipper du å tenke mer på betaling av regningen fra din Altibox-leverandør. Du slipper også fakturagebyr.
Norske banker har innført en ny ordning for eFaktura. Det betyr at du må gi generell aksept for eFaktura inne i nettbanken din, for å kunne motta eFaktura fra Altibox.
AvtaleGiro oppretter du også i nettbanken din. Det er lurt å sette maksbeløpet høyere enn din første regning fra Altibox. Husk at regningen inkluderer filmleie og tilleggspakke, hvis du har bestilt dette. Med AvtaleGiro betaler du aldri mer enn du skal hver måned.
Utsette betaling
Dersom du er innenfor forfallsdatoen, kan du utsette fakturaen inntil 14 dager.
På Mine Sider finner du fakturaoversikt og muligheten til å utsette forfallet på neste faktura.
Fakturakopi
Fakturakopi for fakturaer fra og med desember 2020 finner du på Mine Side.
Altiboxfakturaer før desember 2020. Bruk kontaktskjema.
Andre spørsmål om faktura
Ta kontakt med vårt kundesenter - bruk gjerne kontaktskjema.